044 239 - 11 - 68
096 035 - 22 - 77
Реєстрація зміни адреси ФОП

Реєстрація зміни адреси ФОП

базова вартість послуги - 800 грн.

Адреса реєстрації місця проживання фізичної особи, яка є підприємцем (далі – ФОП), вказується при реєстрації такої особи як підприємця і є податковою адресою (ст. 45 Податкового кодексу України), за яким ФОП перебуває на обліку в державній фіскальній службі (далі – ДФС), куди здає звіти і платить податки, збори, внески.

Крім того, адреса ФОП вказується в усіх документах, згідно яких підприємець має право вести свою господарську діяльність: свідоцтвах, виписках, витягів, ліцензіях, дозвільних документах, а також договори та первинних документах.

Згідно ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755-IV) в Єдиному державному реєстрі (далі – ЄДР) міститься інформація про місцезнаходження (місце проживання) ФОП. Тому зміна місця проживання для підприємця тягне за собою необхідність внесення відповідної зміни до ЄДР, а також практично в усі документи, де вказано стару адресу.

 

Вартість послуги

Вартість послуги з реєстрації зміни адреси фізичної особи-підприємця становить 1200 – 1600 грн. (без прискорення і при наявності у ФОП печатки). Печатка – 300 грн.

Термін – 2-3 дні.

У вартість послуги входить:

  • послуги нотаріуса за виготовлення довіреності (в разі якщо у ФОП немає печатки);
  • сплата реєстраційного збору за державну реєстрацію зміни адреси фізичної особи-підприємця;
  • підготовка і подача реєстраційної заяви державному реєстратору.

Примітка:

При перереєстрації, яка проходить в Київській області та / або інших регіонах України, вартість послуг зростає на 500 грн., якщо ми відправляємо документи поштою.

Якщо є необхідність особисто подати документи співробітниками компанії КФН – вартість послуг договірна.

Додатково сплачується:

За проведення реєстрації зміни імені або місця проживання фізичної особи-підприємця справляється збір в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (180 грн.).

Адміністративний збір не стягується за державну реєстрацію змін до відомостей про ФОП, пов’язаних з їх приведенням у відповідність до законів України в термін, визначений цими законами. Наприклад, при реєстрації змін, пов’язаних з перейменуванням об’єктів згідно Закону України «Про засудження комуністичного і націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні і заборону пропаганди їх символіки» (ст. 36 Закону № 755, лист Міністерства юстиції України «Про скасування адміністративного збору »від 17.11.2016 р № 40211 / 34053-0-33-16 / 8).

Крім того, Постановою КМУ “Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” передбачена можливість проведення реєстраційних дій у скорочені строки, а саме:

  1. протягом 6 годин після надходження документів – у подвійному розмірі адміністративного збору за відповідну реєстрацію;
  2. протягом 2 годин після надходження документів – у п’ятикратному розмірі адміністративного збору за відповідну реєстрацію.

 

Необхідні документи

Згідно ст. 18 Закону № 755-IV для державної реєстрації змін до відомостей, які містяться в ЄДР, необхідно надати наступні документи:

  • заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про ФОП за формою 11, затвердженою наказом Міністерства юстиції України «Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 18.11.2016 р № 3268/5. Заява підписується ФОП;
  • документ, що підтверджує оплату арбітражного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про ФОП.

 

Як відбувається реєстрація зміни адреси ФОП

Порядок зміни адреси фізичної особи – підприємця, а також його реєстрація, проходить в кілька етапи:

    1. Реєстрація змін в ЄДР. Оскільки в ЄДР міститься інформація про місце проживання ФОП, необхідно повідомити державного реєстратора про його зміну, щоб внести відповідну зміну до ЄДР. Законом № 755-IV не встановлено, в який саме термін потрібно звернутися до державного реєстратора з приводу зазначеної зміни, але податковим законодавством такий термін обумовлений – повідомити податковий орган необхідно протягом 10 календарних днів з дати виникнення змін в облікових даних платника податків. На сьогоднішній день звернутися в зв’язку з зазначеним зміною можна не тільки до державного реєстратора, а й до нотаріуса, а також до виконавчого органу місцевої ради (у разі прийняття ним рішення про повноваження щодо державної реєстрації юридичних осіб та ФОП).
    2. Державна фіскальна служба. Дані про місце проживання фізичної особи входять до переліку відомостей, які вносяться до облікової картки платника податків. Чинним законодавством передбачено обов’язок платника податків повідомити УКРІНФОРМ про зміну свого місця проживання (ч. 1 ст. 16, ч. 9 ст. 65 ПКУ) для: подальшої зміни відомостей у відповідних реєстрах; подальшої зміни окремих документів, пов’язаних з оподаткуванням. Підставою для внесення змін до облікових даних платників податків є або інформація органів державної реєстрації, або документально підтверджена інформація, яка подається платниками податків (ч. 1 ст. 66 ПКУ, розд. ІХ-Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р № 1588). Отже, контролюючі органи вносять відповідні зміни до Реєстру самозайнятих осіб та до Реєстру страхувальників на підставі відомостей, наданих державним реєстратором, тому ФОП – платнику податків звертатися в ГФС в цьому випадку немає необхідності.
    3. Органи ліцензування. Ліцензії на здійснення певних видів діяльності необхідно переоформити в зв’язку зі зміною місця проживання ФОП, звернувшись до відповідних органів ліцензування в строк, встановлений ліцензійними умовами, але не пізніше одного місяця з дня настання таких змін (ст. 15 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності »). Необхідні документи для перереєстрації ліцензій вказані в Законі, а сама перереєстрація є безкоштовною.
      Крім ліцензій, ФОП може мати інші дозвільні документи. Якщо в їх перереєстрації є необхідність, то потрібно звернутися до відповідних органів, що видали ці документи (Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», інформаційний лист Державної Регуляторною Служби України «Щодо переоформлення документів дозвільного характеру» від 24.02.2016 р № 1036/0/20).
    4. Банк. Суб’єкт господарювання зобов’язаний повідомити банк, в якому обслуговується, про внесення змін до відомостей про нього, які містяться в ЄДР, в порядку, визначеному договором банківського рахунку (п. 2.3 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління Національного Банку України від 12.11.2003 р № 492). У разі отримання банком інформації про зміну місцезнаходження суб’єкта господарювання та підтвердження банком відповідності цієї інформації відомостями, які містяться в ЄДР, банк вносить відповідні зміни до картки із зразками підписів (п. 18.7 Інструкції № 492). Якщо ФОП обслуговується в декількох банках, то така процедура необхідна для кожного банку окремо.
    5. Сертифікований центр. В термін до моменту подачі наступної електронної звітності необхідно буде змінити сертифікати електронних ключів (Закон України «Про електронний цифровий підпис», Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг»). При наявності чинного договору про визнання електронних документів і в разі зміни місцезнаходження, в результаті чого змінюється адміністративно-територіальна одиниця і контролюючий орган, де ФОП перебуває на обліку, заяву про приєднання до договору до контролюючого органу за новим місцезнаходженням направляти не потрібно (п. 5 розд. ІІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 р № 557).
    6. Печатка. Законодавство не вимагає наявності печатки у ФОП, але якщо вона використовується в поточній діяльності, а на ній зазначено старе місце проживання ФОП, це в подальшому може викликати непорозуміння при веденні діяльності, тому друк необхідно змінити. На її виготовлення і придбання не потрібно отримання будь-яких документів дозвільного характеру (ст. 58.1 ГКУ).
    7. Контрагенти. Після проведення процедури зміни адреси проживання ФОП необхідно повідомити про це в письмовій формі своїх контрагентів, з якими підписані чинні договори, щоб в зв’язку з виконанням цих договорів не виникли наступні непорозуміння. Таке повідомлення про зміну адреси ФОП стане частиною договору. Деякі ж договору вимагають укладення додаткової угоди в разі будь-яких змін у кожної зі сторін договору.
    8. Трудові договори з працівниками. Якщо ФОП є роботодавцем, то в разі зміни свого місця проживання перереєструвати в центрі зайнятості укладені до 01.01.2015 р трудові договори з працівниками не потрібно, так як це не передбачено Порядком реєстрації трудових договорів між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.2001 р № 260 (лист Міністерства праці та соціальної політики України від 17.10.2008 р № 328/06 / 186-08). Якщо ж ФОП укладав трудові договори з працівниками в письмовій формі після 01.01.2015 р, то можна внести в договір зміну в зв’язку зі зміною місця проживання або шляхом письмового повідомлення про таку зміну працівника (на копії якого працівник розписується про отримання), або шляхом укладення додаткової угоди.

 

Юристи компанії «КФН» із задоволенням зроблять за Вас всі дії, необхідні для проведення державної реєстрації зміни адреси фізичної особи-підприємця.

 

надішліть заявку і ми безкоштовно відповімо на ваші запитання
ajax_loader

написати нам

Замовити дзвінок

Дякуємо за Ваш запит!
Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом!