За останній рік законодавець не раз підходив до питання спрощення та зміни порядку реєстрації нових підприємств / підприємців.

Ще до початку 2013 року реєстрація ТОВ, ПП або ФОП проходила наступним чином:

Наприклад, в разі створення підприємства в організаційно-правовій формі «товариства з обмеженою відповідальністю» (ТОВ), особі, відповідальній за реєстрацію необхідно було звернутися до державного реєстратора в виконавчий комітет міськради міста обласного значення або в районну, районну містах Києва та Севастополя державної адміністрації з місцезнаходженням юридичної особи з пакетом документів, необхідним для проведення процедури реєстрації (заповненої реєстраційної картки, статутними документами, квитанцією про сплату держмита).

В той же день, відразу після прийняття вищевказаних документів, державним реєстратором на руки видавалася виписка з Єдиного державного реєстру, яка замінила собою свідоцтво про державну реєстрацію.

Після цього, проводилася самостійна постановка новозареєстрована підприємства на облік в наступних органах:

  • В податковій інспекції (необхідно було отримати довідку за формою 4-ОПП);
  • В пенсійному фонді (необхідно було отримати повідомлення про постановку на облік платника єдиного внеску, повідомлення про визначення класу професійного ризику виробництва);
  • В органах статистики (необхідно було отримати довідку ЄДРПОУ).

Для завершення створення підприємства, для ТОВ відкривався рахунок в банку і виготовлялася друк.

Вищевикладена процедура по реєстрації, вимагала чимало часу і зусиль, а збір всіх необхідних документів / постановка на облік підприємства у всіх зазначених органах затягували процес реєстрації.

Для спрощення цієї процедури і впровадження принципу «єдиного вікна» було визначено єдиний документ – виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі – Виписка), яка підтверджувала постановку на облік суб’єкта господарської діяльності в органах державної статистики, державної податкової служби і Пенсійному фонді України.

Таким чином, Виписка стала свідчити як про факт самої реєстрації, так і про факт постановки на облік у всіх вищевказаних органах, що значно спростило процедуру реєстрації.

Але на цьому реформування процедури реєстрації підприємств / підприємців не закінчилося.

Так, згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (ст. 5) (в редакції від 01.07.2013 р) державна реєстрація проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи-підприємця .

При цьому, така реєстрація проводилась вже не реєстраторами районних державних адміністрацій, а державними реєстраторами реєстраційної служби управління юстиції.

На сьогоднішній день, а саме з 01 січня 2016 року діє нова редакція закону, яка передбачає можливість проведення реєстрації через органи місцевої влади (наприклад, у Києві це центри надання адміністративних послуг (ЦНАП)) або через акредитованих Мінюстом нотаріусів.

Як видно з вищевикладеного, процедура створення нового підприємства вимагає знань і орієнтування в постійно мінливому законодавстві.

Юристи компанії «КФН» володіючи досвідом в сфері реєстрації ТОВ, ПП і ФОП допоможуть Вам у відкритті власного бізнесу і стануть надійним партнером в цьому починанні.

надішліть заявку і ми безкоштовно відповімо на ваші запитання

надішліть заявку і ми безкоштовно відповімо на ваші запитання
Sending
1