З року в рік процедура отримання спеціального дозволу на користування надрами в нашій країні піддається змінам, досить часто-дуже глобальним, що призводить до плутанини дій надрокористувачів, а то й взагалі до повної втрати орієнтирів: що робити далі і як з цим боротися?

Головне – не варто опускати руки! Насправді все дуже доступно і просто, треба лише розібратися в цьому самому або довіритися кваліфікованим фахівцям у відповідній сфері.

На даному етапі процедура отримання спеціального дозволу на користування надрами в цілому проста і зрозуміла, що є безумовною перевагою в порівнянні з попередньою процедурою отримання спеціального дозволу на користування надрами.

Для того щоб відповісти на питання, що ж варто знати надрокористувачу, сміливо можна відповісти: практично все. Кожен підприємець , будь-то директор або співзасновник, зіткнеться з масою проблем без рішень, запитань без відповідей і задач з купою невідомих. Допомогти тут зможе тільки освіченість. Як юридична, так і ділова. Адже ні для кого ні секрет, що скоро прийде перевірка з інспекції, контроль з боку Державної служби з питань праці, гірничий нагляд. Надрокористувач зіткнеться з небезпечним виробництвом, нормативами проведення буропідривних робіт і отриманням дозволу на них, договорами поставки сировини, закупівлі обладнання та запасних частин до машин і обладнання.

Виходячи з цього, перед тим як отримати спеціальний дозвіл на користування надрами, не буде зайвим ознайомитися з мінімальним пластом законодавства у цій сфері:

  • Кодекс України про Адміністративні Правопорушення від 7 грудня 1984 р.;
  • Кодекс України про надра від 27 липня 1994 р.;
  • Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25 червня 1991 р.;
  • Гірничий закон України від 6 жовтня 1999 р.;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2000 р. № 1689 «Про затвердження Положення про Державну комісію України по запасах корисних копалин»;
  • Наказ Державної комісії України по запасах корисних копалин від 02 серпня 1996 № 29 «Про  затвердження  Порядку визначення вартості робіт по проведенню державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин»;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 22 грудня 1994 р. № 865 «Про затвердження Положення про порядок проведення державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин»;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 59 «Про затвердження Положення про порядок надання гірничих відводів»;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 5 травня 1997 р. № 432 «Про затвердження Класифікації запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр»;
  • Закон Украини від 21 грудня 2010 р. №2818 «Про основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2020 року»;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 р. № 615 «Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами»;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 р. № 827 «Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення»;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 р. № 594 «Про затвердження Порядку проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами»;
  • Наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 15 лютого 2016 р. № 56 «Про затвердження Регламенту погодження Мінприроди України надання надр у користування».

Прочитавши все це, потрібно зрозуміти для себе процедуру отримання спеціального дозволу на користування надрами і розділити її на такі етапи:

  • Підготовка документації для отримання спеціального дозволу на користування надрами;
  • Отримання пакета геологічної інформації по необхідному родовищу;
  • Отримання погоджень на користування надрами по необхідній ділянці (органів місцевого самоврядування, Дежпраці, Мінекології, інших зацікавлених органів;
  • Оплата держмита і платежів.

Після отримання спеціального дозволу на користування надрами, на надрокористувача чекають цікаві пригоди, пов’язані з особливостями законодавчого врегулювання видобутку надр, порядком дій перевіряючих органів і безпосередньо перевірками, де навряд чи вийде обійтися без кваліфікованих фахівців у сфері юриспруденції, геології, маркшейдерської справи.

Тому, для запобігання порушень законодавства при проведенні видобутку і розвідки корисних копалин, звернення до кваліфікованих фахівців коштує дешевше, ніж ліквідація наслідків порушень, погіршення стану навколишнього середовища, невдоволення громадськості та сплата штрафних санкцій у державну казну. 

надішліть заявку і ми безкоштовно відповімо на ваші запитання
Sending
1