044 239 - 11 - 68
096 035 - 22 - 77
Відповідальність за несанкціоноване встановлення вуличних меблів

Відповідальність за несанкціоноване встановлення вуличних меблів

Відповідальність за несанкціоноване встановлення вуличних меблів

Згідно з ч.2 ст. 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 № 2807-IV мала  архітектурна  форма  –  це елемент декоративного чи іншого оснащення об’єкта благоустрою; до малих архітектурних форм належать, зокрема: вуличні меблі (лавки, лави, столи).

Відповідно до статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів.

Відповідно до пункту 26 Розділу 5 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 р. N 198, розміщення споруд малих архітектурних форм провадиться за дозволами, що видаються: в межах червоних ліній міських вулиць і доріг –  відповідними місцевими  виконавчими  органами  міських  рад,  а  у м. Києві та Севастополі  міськими  державними  адміністраціями.

Іншими словами, для розміщення столів та стільців біля кафе слід отримати дозвіл, що видається відповідними місцевими  виконавчими  органами  міських  рад,  а  у м. Києві – міською державною адміністрацією.

П. 7 ч. 2 ст. 34 Закону зазначено, що порядок розміщення малих архітектурних форм визначається Правилами  благоустрою  території населеного пункту, який є нормативно-правовим  актом,  яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила  розробляються на підставі Типових правил благоустрою території  населеного  пункту для  всіх  сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

Благоустрій міста Києва регулюється Правилами благоустрою міста Києва затверджено рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051 (далі – Правила благоустрою міста Києва).

Відповідно до пп. 9.6.14 п. 9.6 Правил благоустрою міста Києва на території об’єктів благоустрою забороняється самовільно розміщувати засоби реклами, тимчасові споруди та малі архітектурні форми. П. 13.2.5. цих Правил передбачає, що малі архітектурні форми, які розміщені (встановлені або збудовані) без відповідної, оформленої в установленому порядку дозвільної документації, з відхиленням від проекту, вважаються самочинно розміщеними малими архітектурними формами і підлягають демонтажу за кошти особи, що здійснила встановлення, у терміни, визначені в приписі Головного управління контролю за благоустроєм м. Києва. Якщо особа, що здійснила самовільне встановлення малих архітектурних форм, не здійснила демонтаж у визначені строки, демонтаж малих архітектурних форм здійснюється Головним управлінням контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та підпорядкованими йому організаціями за кошти міського бюджету (в порядку, встановленому п. 13.3 цих Правил).

П. 6 ч. 1 ст. 42 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначає, що до відповідальності за  порушення  законодавства  у  сфері благоустрою населених пунктів притягаються особи, винні зокрема у: самовільному  зайнятті   території   (частини   території) об’єкта благоустрою населеного пункту.

Стаття 152 КУпАП передбачає, що порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850-1700 грн.). Відповідно до ст. 255 Кодексу протоколи про порушення мають право складати уповноважені особи виконавчих органів міських рад та органи внутрішніх справ (Національної поліції).

Відповідно до пп. 19.2.1 п. 19.2 Правил благоустрою міста Києва уповноважені працівники Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва та районних управлінь (відділів) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій) мають право вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України “Про благоустрій населених пунктів” і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Отже, слід зробити висновок про те, що контроль за виконанням законодавства про благоустрій у м. Києві покладено на Головне управління контролю за благоустроєм м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Відповідальність за самовільне  зайняття   території об’єкта благоустрою, тобто за самовільне розміщення малої архітектурної форми полягає у демонтажу самовільно розміщеної малої архітектурної форми, та притягненню особи, що здійснила таке розміщення, до адміністративної відповідальності у вигляді застосування штрафних санкцій.

 

Популярні послуги:

 

отправьте заявку и мы бесплатно ответим на ваши вопросы
ajax_loader Відповідальність за несанкціоноване встановлення вуличних меблів

написати нам

Замовити дзвінок

Дякуємо за Ваш запит!
Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом!